Levering & retur

Levering
Ønsker du varen sendt hjem til din adresse kommer frakt i tillegg til kjøpsprisen på varen. Fraktprisen til din adresse kan du beregne i handlekurven, når du skriver inn postnummeret ditt. Vi har faste satser på frakt til postnumre i Norge. Se lenger ned på denne siden for å se prisene 🙂

Varene blir sendt deg så snart betaling er registrert hos oss og etter leveringsinformasjonen som kom frem på produktet du har bestilt.

Varen blir sendt dør til dør, og fraktselskapet hjelper ikke med å bære varene inn i bopel. De tar ei heller med seg emballasje.

Når du mottar varen ber vi om at du kontrollerer varen nøye. Du må alltid kontrollere at emballasjen ikke er skadet og at antall kolli stemmer. Hvis varen er skadet under transport skal dette noteres på transportørens leveringsskjema. Skade/manko må alltid meldes til oss omgående og senest innen 5 dager etter at du har mottatt varen. Dersom kjøper i etterkant av signering oppdager skade påført under frakt på produktet – er det kjøpers eget ansvar å rette denne saken mot transportselskapet.

Skade må dokumenteres skriftlig, og med bilder under vårt «Feil/Skade»-skjema på hjemmesiden.

Vi har ansvaret frem til varen overtas av deg. Dersom produktene har skade eller mangler vil vi ordne med retting av feilen, erstatning, ny vare eller at kjøpet heves. Ny vare forutsetter at varen fortsatt er lagervare på vårt lager.

MyPack (PostNord)

Med MyPack leveres din pakke raskt og sikkert til et utleveringssted nær deg over hele landet. Mer enn 1000 utleveringssteder finner du i dagligvarebutikker i hele Norge. Lange åpningstider sørger for at du kan hente pakkene dine når passer deg. Når pakken ankommer utleveringsstedet varsler vi deg via sms, e-post eller pr brev. Fremsendingstiden er normalt 1-3 virkedager (enkelte strekninger 4-5 virkedager). Du har mulighet til å spore sendingen på PostNord.no eller via «Din Side» inne på Vital Design nettsidene. Du mottar ditt sendingsnummer via e-post når pakken er sendt fra vårt lager.

Hjemlevering (PostNord)

PostNord Hjemlevering er en tjeneste som er utviklet for kunder som ønsker varene levert hjem til privatadressen. Markedets mest ambisiøse ruteplan gir korte leveringstider til hele landet. Varene leveres på anvist sted på bakke/gulvnivå. Når forsendelsen er klar for levering vil mottaker motta sms, e-post eller brev med melding om ankommet gods. Mottakeren kan da bestille ønsket leveringstidspunkt på www.PostNord.no eller telefon 09300.

Fremsendingstiden er i byer og tettsteder er normalt 2-3 virkedager, i mindre byer er det 2-5 virkedager.

PostNord Hjemlevering dekker hele landet. Kveldslevering er en mulighet i enkelte områder, men har vekt- og størrelsesbegrensning. For øvrige destinasjoner tilbys levering på dagtid. For at leveringen skal gjennomføres det må være kjørbar vei uten hindringer (f.eks privat bom) for lastebil, frem til dør. Dør-/ringeklokke må være korrekt merket. Mottaker må være til stede ved mottak, for kvittering.

Kveldslevering: leveres mellom kl 17:00 – 21:00

Daglevering: leveres mellom kl 08:00 – 13:00 eller 13:00 – 17:00

Levering med bil til næringsdrivende (stykk- partigods, PostNord)

PostNord vil ta kontakt med deg pr. e-post for å avtale tid varen(e) kan leveres. Varene leveres mandag-fredag fra 08:00-16:00. Det er ingen mål- og vektbegrensninger.

Fremsendingstiden er i byer og tettsteder er normalt 2-3 virkedager, i mindre byer er det 2-5 virkedager. 

Hvis ikke mottaker er tilstede ved utlevering vil du i tillegg til avtalt transportpris bli belastet for ekstra frakt ved ny utkjøring (samme som avtalt transportpris).

For at leveringen skal gjennomføres det må være kjørbar vei uten hindringer (f.eks privat bom) for lastebil, frem til dør. Dør-/ringeklokke må være korrekt merket. Mottaker må være til stede ved mottak, for kvittering.

Du kan spore sendingen ved hjelp av sendingsnummeret du mottar pr e-post eller via din konto på VitalDesign.no

Hent selv

Varene kan avhentes fra vårt lager på Jordbærveien 31, 3153 Tolvsrød.

NB! Husk at du alltid må ringe eller booke tid på vår hjemmeside. Trykk her for å booke tid.

Dersom du kommer før dette er gjort kan det være at våre lagerarbeidere ikke er tilstede og vi kan da ikke garantere for at varene er fysisk tilstede.

Fraktpriser

Frakt blir beregnet automatisk i kassen ut i fra ditt postnummer og størrelsen på produktene du kjøper. For å se fraktprisen for din bestilling kan du skrive inn adressen din i kassen.

Status på levering

Lagervarer sendes tirsdager og torsdager, med mindre annet er avtalt. Tidspunktet du bestiller avgjør når vi kan plukke, pakke og sende din ordre. Transporttiden vil variere noe avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger.

Ønsker du å bestille pre-order varer, får du oppgitt når varen er forventet på lager på produktets side. Du kan fremdeles gjennomføre bestillingen, og produktet holdes da av og sendes deg straks det er på lager. Vi vil ikke aktivere ordren før varen er sendt til deg. Dette vil si at du ikke betaler før varen sendes, selv om du bestiller pre-order varer. Husk at det normalt tar en dag fra datoen varen ankommer lageret til varene blir klargjort for forsendelse.

Når varene er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr. e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss og derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores.

 

Retur/Angre

Kan jeg returnere eller bytte en vare?

Ja. Da må varen(e) sendes i retur i originalemballasjen. Se til at innpakkingen er i tilsvarende stand som ved mottak. OBS: Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at returen kommer frem til oss.

Returretten følger samme kriterier som ellers spesifisert i angrefristloven.

Vi minner i tillegg om følgende: Varer du kjøper hos Vital Design kan ikke returneres dersom det er tatt i bruk eller har brutt forsegling. Ordre kan endres frem til varen sendes fra vårt lager. Etter at varen er sendt benytter du deg av returskjemaet som du fikk i ordrebekreftelsen. Disse skjemaene er også å finne nederst på denne siden.

Ta kontakt med kundeservice pr. e-post for endring av ordre.

OBS: Spesialbestillinger/bestillingsvarer kan ikke returneres, da dette ikke er varer som er i vårt standard sortiment og som i noen tilfeller spesialbestilles for å passe til ett bestemt sted. Dette gjør det umulig for Vital Design å selge varen videre igjen. 

Betaling & tilbakebetaling

Klarna er vår samarbeidspartner, både hva gjelder betalinger og tilbakebetalinger. Dersom du returnerer en vare, vil Vital Design kreditere Klarna for denne summen (minus frakt), og Klarna vil igjen betale deg tilbake. Dersom produktet har en produksjonsfeil, betaler Vital Design frakten tilbake til lager. Du får en e-post fra oss når vi har tatt i mot og kontrollert returen der informasjon om fakturasaldo står. Da står du fritt til å bytte vare eller heve kjøpet.

Har du benyttet andre betalingsmetoder, tar du kontakt med oss på telefon eller epost så blir tilbakebetalingen behandlet manuelt.

Har du fått feil produkt ber vi deg alltid kontakte kundeservice og få bekreftelse fra oss, innen du sender noe i retur.

 

Returadresse

Vital Design, Jordbærveien 31, 3153 Tolvsrød

 

Angrefrist/angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp, har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser.

Under finner du noen viktige punkter vedrørende angrerett:

  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 11).
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12, punkt a)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt ekskludert frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt selger.

 

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Uavhengig av status på din ordre, dvs. uansett om den er avsendt, klar for avhenting eller under behandling, må du ta kontakt med kundeservice pr. epost og gjøre oss oppmerksom på at du vil angre på kjøpet.

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 700, for å dekke våre håndteringskostnader.

Les i PDF: Angreskjema og informasjon om angreskjema

 

Det er ingen produkter