FAQs

Min ordre

Kan jeg kansellere min ordre?

Du kan alltid kansellere din ordre. Vennligst kontakt kundeservice.

Når kan jeg forvente å få levert/hente min ordre?

Vital Design behandler din ordre så snart vi mottar den. Vi bestiller jevnlig varer fra våre samarbeidspartnere, og alle produktene har oppdatert lagerstatus på nettsiden. Dette betyr at du sjelden behøver å vente lenge for å få varen levert hjem. Vi får hentet sendinger hver tirsdag og torsdag av transportselskapet, og man kan forvente 5-10 dager levering på et produkt som er på lager. Dette er da inkludert tiden transportselskapet bruker på å hente varen, og tiden varen er i transitt. Dersom du trenger enda mer presise opplysninger om noe du ønsker å bestille, send oss gjerne en epost på post@vitaldesign.no. Når varen nærmer seg leveringsadressen vil vår transportør ta kontakt for å avtale levering med deg.

Er varen ikke på lager, kan det ta alt fra 3-12 uker før varen er levert. Det står alltid oppdatert lagerbeholdning på nettsiden, samt når vi forventer å få varen på lager igjen dersom den er utsolgt. Du er alltid velkommen til å kontakte oss for nærmere informasjon om leveringstiden på din ordre.

Frakt beregnes utfra leveringsadresse og fremkommer i handlekurven (før man bekrefter ordren). Dersom du er bosatt uten veiforbindelse, kan vi levere til kai, parkeringsplass og lignende. Merk deg at transportøren kun leverer varer til døren. Det kan derfor ikke forventes å få levert varer inn i huset eller til ønsket rom. Ved levering til leiligheter i etasjeeiendommer, leveres varer til gatedøren. Fins det ingen gatedør, leveres varer til nærmeste trappeoppgang. Dette forutsetter bilvei helt til døren med fremkommelighet for lastebil. Hvis du kaster emballasjen, mister du muligheten til å returnere varen i løpet av 14 dager. Det er derfor en god idé å brette emballasjen sammen og spare den til du har bestemt deg.

Kan jeg følge ordren?

Absolutt! Når du legger inn en bestilling, får du sporingsnummer av fraktselskapet. Da får du informasjon om status og når ordren forventes levert.

Jeg vil gjerne endre ordren.
Kontakt kundeservice med ordrenummeret.

Det har oppstått en feil i ordren.
Det kan skje den beste! Vi gjør vårt ytterste for å løse dem så problemfritt som mulig. Dersom du oppdager at vi har gjort en feil, vennligst kontakt kundeservice. 

Returvarer

Hvordan kan jeg returnere en vare?

Ønsker du å returnere en vare, skal dette skje senest 14 dager etter at du mottok varen. Du må innen 14 dager fylle ut og sende angrerettskjema som fulgte med ordrebekreftelsen når du bestilte varen. Varen skal returneres i originalemballasje og i akseptabel stand. Hvis dette ikke oppfylles, blir vi dessverre nødt til å beholde et beløp for dekning av ompakking, administrasjon og omsalg. Det er derfor en god idé å brette emballasjen sammen og spare den til du har bestemt deg.

Hvordan gjør jeg det med transport hvis jeg ønsker å returnere en vare?

Du er velkommen til levere varen på vårt utleveringslager i Tønsberg. Husk å avtale tid først. Du må ta med kvitteringen som inneholder fakturanummer for den kjøpte varen. Du må selv stå for ev. transportkostnader i forbindelse med retur av varen. Det er ditt ansvar at varen kommer frem til oss uskadd.

Jeg har mottatt feil vare.

Oops! Vi går alltid igjennom bestillinger og dobbeltsjekker korrekt vare til korrekt adresse. Det kan allikevel forekomme feil… Vennligst kontakt kundeservice, så fikser vi problemet.

Når får jeg pengene i retur?

Vi utfører tilbakebetalinger via bank i løpet av tre dager fra vi har mottatt din forsendelse. Vær tålmodig, for det tar vanligvis 2-3 dager før tilbakebetalingen blir kreditert din konto. Tiden avhenger av hvilken bank du har.

Hvorfor er ikke fraktkostnadene ved returforsendelsen godskrevet?

Hvis du returnerer varer fordi du har ombestemt deg, vil dette være for egen regning, og vi dekker derfor ikke returfrakten. Hvis vi har sendt deg en feil eller en defekt vare, kontakt kundeservice slik at vi hjelpe deg med å sende varen tilbake uten omkostninger.

Produktspørsmål

Har dere et utstillingslokale hvor man kan se produktene?

Ja, det har vi. Vi har et midlertidig utstillingslokale i Tønsberg, i Jordbærveien 31. Her kan du se et utvalg (hør med oss på kundeservice for å høre om den modellen som du er interessert i, er å finne i lokalet) av våre møbler. Hit kan du komme å prøvesitte varen, kjenne kvaliteten og snakke med en medarbeider. Husk å booke avtale. I september åpner vi nytt og kjempestilig showrom, også i Tønsberg!

Kan dere gi flere opplysninger om et produkt?

Vi prøver alltid å gi så mye nyttig informasjon som mulig om produktene våre, på produktets nettside. Her finner du alle mål og beskrivelser. Hvis du har andre spørsmål, ta kontakt med kundeservice og opplys om produktnavn, så skal vi svare så godt vi kan på eventuelt andre opplysninger du er interessert i.

Hva betyr lysekthet, og hva er martindale?

Lysekthet, eller fargeekthet, beskriver den grad av fargebestandighet som finnes i pigmenter i for eksempel et tekstil når de utsettes for lys over tid. Dette forteller hvor godt tekstilet tåler å bli utsatt for lys bedre og beholder fargen lenger. Martindale er en test som utføres av tekstilprodusenter, for å se hvor slitesterkt stoffet er. 

Jeg har sett et produkt annonsert, men jeg finner det ikke på hjemmesiden.

Skriv varenavnet eller produktkoden i søkefeltet så blir du henvist til rett produkt med mindre varen er utsolgt eller ikke er tilgjengelig via vår nettbutikk.

Bruker dere bromerte flammehemmere i sofaene?

De bromerte flammehemmerne som skal senke brannfaren i blant annet møbelstoffer og skum, er i følge noen undersøkelser helsefarlige og forbudt i enkelte land. Vital Design bruker ikke flammehemmende materialer i våre møbler, og det er heller ikke et lovkrav i Norge.

Det er ingen produkter